יורם לוינשטיין מציג: טרוריזם מאת האחים פרסניאקוב

"טרוריזם" מאת האחים פרסניאקוב בסטודיו של יורם לוינשטיין

מהו "טרוריזם"? עם השנים התרגלנו להגדרה "טרוריזם" כאקט של אלימות על רקע פוליטי או אידיאולוגי.
אך במחזה של האחים פרסניאקוב, אנו נחשפים לטרור שאדם מפעיל על סביבתו ועל בני משפחתו, טרור פיזי אלים וטרור נפשי, לצד הטרור בהגדרתו הפוליטית/אידאולוגית הפשוטה.

טרוריזם מאת האחים פרסניאקוב בסטודיו של יורם לוינשטיין. צלם רדי רובינשטיין (2)
טרוריזם מאת האחים פרסניאקוב בסטודיו של יורם לוינשטיין. צלם רדי רובינשטיין

המחזה, בבימויו של כפיר אזולאי ויעלה ב 10.12 באולם "אורנה" בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין,
מספר ב 6 תמונות את סיפורם של מגוון דמויות החוות את הקושי, הניכור והסכנה בחיים בעידן המודרני. בכל אחת מהתמונות הדמויות נתקלות בסוג מסוים של טרוריזם.

באחת התמונות, למשל, אנו נחשפים לסצנה המתרחשת במשרד שמנוהל על ידי מנהל מעורר מורא, בו אחת העובדות מתגלה בחדרו של הפסיכולוג של המשרד כשהיא תלויה. ההתאבדות מכניסה את המשרד לתוהו ובוהו, אך במקום לטפל בבעיה ולהציל את האישה, עסוקים כולם בריבים קטנוניים, בעוד המנהל עסוק בניסיון למצוא דרך איך להוציא את שמו של המשרד "נקי" מכתם ההתאבדות.

לפי האחים פרסניאקוב הטרוריזם נמצא בעידן הנוכחי בכל. הוא איום חיצוני של פאנאטים, אך הוא גם תוצר שלנו עצמנו כלפי עצמנו, או כפי שאחת הדמויות במחזה אומרת "אף אחד איננו חף מפשע".

המחזה מציג תמונת מצב דקדנטית, מנוכרת, של חברה שבה האינדיבידואל מנותק מהחברה ואולי אף מעצמו. המצב הקיומי של הדמויות מזכיר את "מחכים לגודו" של בקט, שמתאר בצורה בהירה את חוסר המשמעות והחרדה בקיום האנושי. האחים פרסניאקוב עוסקים גם בחוסר השליטה שלנו בחיינו ובגורלנו – אין אנו יודעים מה יילד יום, למרות שאנו מתקדמים ומתפתחים מבחינה טכנולוגית, ונדמה לנו שאנו אדוני העולם. זהו מחזה בו לדמויות יש אשליה של שליטה אך למעשה הם נעים בחלל כעיוורים, עם תחושה מדומה של בחירה, בדומה לדמותו המיתית של אדיפוס.
האחים, אולג וולדימיר פרסניאקוב בוחנים באופן מריר ומצחיק את החיים בתרבות ובאקלים "הפוסט סובייטי" ברוסיה. מחזותיהם וכתביהם של האחים פרסניאקוב נחשבים לשם דבר ומוערכים מאוד בארצם. מחזותיהם מופקים בכל רחבי אירופה וארה"ב.

בהשתתפות שחקני שנה ג' של בית הספר למשחק יורם לוינשטיין: עינב ברלוי, מעין תורג'מן, הילה שלו, ענבל ניר, תימור כהן, אור בן עטיה, נתנאל אזולאי, אורי לייזרוביץ', אביב קושניר.

תרגום: אלון פדות | בימוי: כפיר אזולאי | מוסיקה: רן בגנו | תפאורה: ניב מנור תלבושות דניאלה מור
מוסיקה רן בגנו תאורה הדס לוז צילום וידאו ועריכה רדי רובינשטיין

הצגות: 10.12.2011- 24.12.2011
מדי ערב בשעה 21:00
באולם המופעים ע"ש אורנה בן- חורין, רח' מבשר 22, שכונת התקווה, ת"א
מחיר כרטיס 70 ₪
להזמנות: 03-6886514
שעתיים לפני תחילת ההצגה 050-8688704

טרוריזם מאת האחים פרסניאקוב בסטודיו של יורם לוינשטיין. צלם רדי רובינשטיין (2)